Żywność dla zwiększenia poziomu dobrego cholesterolu (HDL)

cholesterol zły i dobryOprócz dając pierwszeństwo na spożycie pokarmów, które pozwalają zwiększyć poziom dobrego cholesterolu (HDL) jest również niezbędne do zmniejszenia tych, którzy mogą sprzyjać wzrost złego cholesterolu (LDL)

Lipoprotein o wysokiej gęstości, lepiej znany jako dobrego cholesterolu (HDL), są substancje lipidowe, które przyczyniają się do usunąć nadmiar złego cholesterolu (LDL), który gromadzi się w tętnicach. Charakteryzuje skład bogaty w fosfolipidy, substancja, która przyciąga cząsteczki tłuszczu i cholesterolu, zostanie złożony w tętnicach, zapobiegając tworzeniu się blaszek miażdżycowych w ich wewnętrzne tablice. Zalecane poziomy są od 40 do 60 mg/dl. Jednak w przeciwieństwie do innych lipidów, to stwarza zagrożenia dla zdrowia, gdy ulega wzrost. Musisz po prostu wiedzieć jak o siebie dbać.

Jakie są korzyści z dobrego cholesterolu?

Prawidłowego przyswajania dobrego cholesterolu niesie ze sobą istotne korzyści dla zdrowia układu sercowo-naczyniowego.

Jego główne zalety to:

  • Pomaga usunąć złego cholesterolu (LDL), które gromadzi się w tętnicach.
  • Walki miażdżycy.
  • Zapobiega chorobom serca.
  • Ochrona przeciwko atakom serca i udarów mózgu.
  • Pozwala organizmowi do produkcji witaminy D i żółci. Te ostatnie ułatwia trawienie pokarmu.

Żywności, aby zwiększyć dobrego cholesterolu (HDL)

Konsumpcji niektórych produktów bogatych w kwasy tłuszczowe jednonienasycone może pomóc zwiększyć poziom dobrego cholesterolu (HDL) we krwi, aby zmniejszyć ryzyko chorób układu krążenia. Jednak przed wiedząc o nich, to należy wspomnieć, że jest niezbędne do zmiany pełne diety, zwłaszcza, jeśli zawiera on wiele produktów bogatych w trans tłuszczów i cholesterolu.

  1. Owoce suszone

Orzechy włoskie, migdały i inne odmiany orzechów zawierają dawki światła kwasów tłuszczowych Omega 3 i błonnika, dwa rodzaje kluczowych składników odżywczych do zwiększenia i poprawy asymilacji dobrego cholesterolu (HDL). Zaleca się spożywanie 7 jednostek dziennie, spożywane w stanie naturalnym lub dodane w porze śniadania i lunchu.

  1. Warzywa azotowe

Warzywa zdrowe jak soczewica, ciecierzyca i fasoli mają znaczne stężenie omega-3 i lecytyna które do przyswojenia, zwiększyć dobrego cholesterolu (HDL) i zmniejszenia złego cholesterolu (LDL). Idealny jest w diecie, co najmniej 3 razy w tygodniu, mimo, że można jeść w małych porcjach, każdego dnia.

  1. Oliwa z oliwek

Extra virgin oliwa, czyli taki, który nie został poddany procesom uszlachetnienia, zawiera jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które pomagają kontrolować stężenie cholesterolu. Jego związki zapobiegać utlenianie lipidów w tętnicach i przyczynia się do poprawy produkcji dobrego cholesterolu, aby zapobiec płytkę. 2 łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia dzień są tyle, aby ich korzyści. Być spożywana sama, z cytryny, lub dodatek do receptur.

  1. Marchewki

jedzenie marchewki jest zdroweMimo, że warzywa w ogóle mają korzystny wpływ do osiągnięcia optymalnego poziomu cholesterolu HDL, marchew wyróżnia się ze względu na zawartość beta-karotenu, błonnika i witamin i minerałów. Te składniki odżywcze pomagają oczyścić krew i korzyść transportu (LDL) cholesterolu z tkanek do wątroby, umożliwiając jego wydalanie. Można spożywać dodano w sałatkach, w naturalnym soku lub koktajle. Idealny jest jeść to, co najmniej 3 razy w tygodniu.

  1. Awokado

Składniki odżywcze dostarczane przez awokado lub palta są świetne sojuszników, zdrowia układu sercowo-naczyniowego. On ma lekki dawki omega 3 i 6, witaminy E i aminokwasy, które razem, poprawić funkcjonowanie wątroby i zoptymalizować wykorzystanie dobrego cholesterolu (HDL) we krwi. Jego regularne spożywanie promuje wytwarzanie prostaglandyn, substancje rozszerzające naczynia i przeciwzapalnym, który poprawia krążenie krwi. Mogą być spożywane samodzielnie lub dodane w sałatki i koktajle. Jest to wygodne dodać go w diecie, co najmniej 3 razy w tygodniu.

  1. Pieczywo pełnoziarniste

Całe ziarna zbóż są wysokie dawki błonnika, kwasów tłuszczowych i związki przeciwutleniacze, które pomagają utrzymać poziom cholesterolu na stabilnym poziomie. Owies, ryż brązowy i żyta promować wzrost dobrego cholesterolu (HDL) i średnim okresie zoptymalizowane wydalanie złego cholesterolu (LDL) i trójglicerydów. Zaleca się przyjmowanie codziennie, w każdej główny posiłek lub przekąskę.

Martwisz się o swoje zdrowie układu sercowo-naczyniowego? Czy chcesz zachować cholesterolu w zatoce? Przypomina, że, oprócz spożywania tych produktów w celu zwiększenia stężenia cholesterolu HDL, należy unikać produktów rafinacji, produkty mleczne, przemysłu spożywczego i, ogólnie rzecz biorąc, wszelkie jedzenie które można wzrost złego cholesterolu (LDL), lub pełna.