3 zasady zdrowej diety

W zdrowego stylu życia jest niezbędne, aby dbać o dietę. Zróżnicowana i zbilansowana dieta ma bezpośredni wpływ na ogólny stan zdrowia. Zdrowa dieta nie jest tylko dbanie o żywności, które są używane i wybór dobrej jakości jedzenia, jest to znacznie więcej niż, jak to również wskazuje wiedząc, jak je przygotować.

Zdrowe odżywianie znacząco przyczynia się do poprawy jakości życia danej osoby. Zbilansowana dieta jest ważnym czynnikiem w zmniejszaniu ryzyka rozwoju chorób, zwiększenia wydajności i o energii do dnia codziennego. Eksperci zalecają następujące wytyczne zaczerpnięte z krajów śródziemnomorskich jako podstawę zdrowego odżywiania.

Po pierwsze różnorodność

Zrównoważonej i zdrowej diety charakteryzuje się wybór różnych produktów żywnościowych. Jedzenie ze wszystkich grup żywieniowych powinno być częste, aby pomóc nam spełniać potrzeby żywieniowe zalecane przez ekspertów. Aby przestrzegać zdrowego stylu odżywiania się jest ważne, aby połączyć produkty niskokaloryczne i bogate w składniki odżywcze w odpowiednich ilościach.

Po drugie jedz owoce i warzywa codziennie

owoce i warzywa to podstawaW ciągu dnia, wskazane jest, aby spożywać pięć porcji owoców i warzyw. Jeśli to możliwe, świeże lub mało gotowane. Alternatywnie można zdecydować się na część soku. Owoce i warzywa są bogate w witaminy, minerały, błonnik i wtórne metabolity roślin. W zasadzie owoce i warzywa są odpowiednie dla każdego głównego posiłku lub częste sięganie pomiędzy godzin. Ponieważ owoce zawierają cukier w postaci fruktozy, to idealne rozwiązanie jest jedzenie w godzinach i zapewniając szybkie uzupełnienie energii dla organizmu.

Gdy chodzi o wybór owoców i warzyw jest zdrowsze by wybrać z pułki produktów sezonowych. Sezonowe owoce i warzywa wydają się być bardziej pożywne, smaczniejsze i dodatkowo, wydają się być tańsze.

Po trzecie regularnie spożywaj zboża

Produkty zbożowe, takie jak chleb, makaron lub ryż, musi być podstawą zdrowego odżywiania ze względu na ich składniki odżywcze. Mają też źródła energii, które przecież są bardzo ważne. Produkty zbożowe są bogate w węglowodany, tłuszcz złożone i zawierają dużą liczbę korzystnych dla zdrowia substancji, takie jak witaminy i minerały, mikroelementy, błonnik i wtórne metabolity roślin.

Zaleca się, aby zdecydować się na pełnowartościową wersję zbóż zamiast rafinowanej mąki. Całe ziarna mają dużo więcej wartości odżywczej, ponieważ używają one całe ziarna zbóż, a nie tylko ich część.

zdrowe odżywianie to podstawa zdrowia